Home Profit-and-loss
Dat is een dilemma dat wij regelmatig horen in gesprekken met (potentiële) klanten. Bij CF Report weten we hoe er het best over niet-financiële impacts gerapporteerd kan worden. Met impact reporting maken wij onderscheid tussen ‘Doing goods’ en ‘Do no harm’, waarmee wij ESG naar een hoger niveau tillen. Daarmee creëren we samen een geïntegreerd ‘Profit & Loss’ statement voor mens en omgeving.
Met een nieuw impactmodel, inclusief waardeketen en connectiviteitsmatrix, krijgen Zeeman en haar stakeholders beter inzicht in waar het bedrijf staat in de verduurzaming van de textiel- en modeketen. De doelen en effecten waarop wordt gerapporteerd vormen geen absoluut getal, Zeeman is zo duurzaam als het zijn kan. Met impact dashboarding is er een duidelijk framework waarin de impacts voor mens, milieu en maatschappij te monitoren zijn. Zo brengen wij het bewustzijn over impacts tot ín de garderobe van de consument. Het maakt iedereen in de keten bewust van haar eigen rol en bovenal de constructieve rol van Zeeman daarin.