Reporting strategie

Bij CF Report benaderen we reporting niet als een middel om het verleden te verantwoorden, maar juist als een krachtige tool om draagvlak te creëren voor de toekomst. Plannen die breed gedragen worden hebben immers een vele malen grotere kans op realisatie. Samen met onze klanten halen wij het maximale uit hun verslaggeving. We doen aanbevelingen op basis van analyse van huidige rapportages, adviseren ook op het gebied van waardecreatie, van integratie van bedrijfs­resultaten in een contentmarketing­strategie en van high-level reporting frameworks en de concretisering daarvan.

Integrated Reporting

Steeds meer organisaties kiezen voor integrated reporting, waarbij het traditionele financiële jaarverslag wordt gecombineerd met een ESG- of duurzaamheidsverslag. Bij CF Report helpen we onze klanten in dit traject. We beschikken over in-house expertise op het gebied van CSRD, TCFD, GRI en SDG’s waarmee we de standaarden en connectiviteit bedrijfsspecifiek en toekomstbestendig kunnen maken. We weten welke data belangrijk zijn om te communiceren en hebben de benodigde kennis en ervaring op het gebied van wet- en regelgeving.

Reporting platforms

Online bereikt u stakeholders het meest effectief. Daarom is digital first waar het om draait! Door reportingcontent te transformeren tot een communicatieplatform, biedt u de steeds breder wordende groep stakeholders een centrale omgeving waar de door hen benodigde informatie het hele jaar door up-to-date toegankelijk is.

Naast de relevante pdf-documenten in een document- en een datacenter waarin keydata in verschillende categorieën kunnen worden teruggevonden, bieden wij in die omgeving de ruimte voor inspirerende video’s en podcasts, data- en casestories en interactieve dashboards die wij uiteraard ook voor u kunnen creëren. Zo zet u waardevolle content in als een krachtige reputatiemanagement tool. Een rapportageplatform kan volledig geïntegreerd worden in uw corporate website of als aparte pagina ernaast staan.

Dash­boarding​

Met dashboarding wordt management­informatie versterkt, waardoor veranderingssnelheid verhoogd wordt. Daarom zetten wij voor onze klanten de beschikbare data in om KPI’s en prestaties visueel en vooral begrijpelijk te maken. Zo wordt sturen op doelen en resultaat gemakkelijker en bovenal inzichtelijk gemaakt.

Wij helpen u met zowel de analyse van data en het definiëren van KPI’s als het vertalen hiervan naar een doelgedreven dashboardingplatform. Wij kunnen uit de voeten met elk gangbaar platform en realiseren automatische dashboards via webapps, HTML of PowerBI. Uiteraard verzorgen wij hierbij zowel de inrichting van de gebruikersomgeving (UI) als de optimale gebruikerservaring (UX) bij de ontwikkeling van deze dashboards.

Corporate communi­catie

Met kennis en inzichten in verantwoording en reputatiegevoelige zaken zijn wij ook full-service in corporate communicatie. Advies en uitvoering van communicatie met contentstrategie en hoogwaardige contentcreatie en de uitwerking in design. Wij zijn u graag van dienst met de ontwikkeling en realisatie van corporate communicatie­middelen zoals stakeholdermagazines, corporate websites of IR- en M&A-presentaties. Alle communicatie-uitingen die wij creëren zijn altijd factfull. Dat wil zeggen, dat artikelen en verhalen worden ondersteund door data.

Benieuwd wat CF Report voor u kan betekenen? Kom met ons in contact.

Listen now to the new series of podcasts from CF Report – Episode 1:

Van opgave naar kans: de positieve waarde van CSRD

Cases