The P&L for climate and nature.

Preparing the balance sheet of natural and integrate Impact Reporting in ESG.

“Wij willen focussen op de positieve bijdrage die wij leveren aan de gezondheid van miljoenen mensen en er alles aan doen om de negatieve impacts van CO2 -emissies te verkleinen.”

Dat is een dilemma dat wij regelmatig horen in gesprekken met (potentiële) klanten. Bij CF Report weten we hoe er het best over niet-financiële impacts gerapporteerd kan worden. Met impact reporting maken wij onderscheid tussen ‘Doing goods’ en ‘Do no harm’, waarmee wij ESG naar een hoger niveau tillen. Daarmee creëren we samen een geïntegreerd ‘Profit & Loss’ statement voor mens en omgeving.

Voorbeeld

Impact dashboards voor Zeeman

Met een nieuw impactmodel, inclusief waardeketen en connectiviteitsmatrix, krijgen Zeeman en zijn stakeholders beter inzicht in waar het bedrijf staat in de verduurzaming van de textiel- en modeketen. De doelen en effecten waarop wordt gerapporteerd vormen geen absoluut getal, Zeeman is zo duurzaam als het zijn kan. Met impact dashboarding is er een duidelijk framework waarin de impacts voor mens, milieu en maatschappij te monitoren zijn. Zo brengen wij het bewustzijn over impacts tot ín de garderobe van de consument. Het maakt iedereen in de keten bewust van de eigen rol en bovenal de constructieve rol van Zeeman daarin.

Marjan Peters – Art Director

“Mijn drive is om visuele content te creëren die bijdraagt aan het doel van het bedrijf en de relevantie en begrijpelijkheid van complexe impacts. Met design en storytelling maken wij taaie informatie toegankelijk en begrijpelijk voor een steeds breder wordende stakeholdergroep. Mijn impact? Relevantie, helderheid en aantrekkelijkheid.”

Gerelateerde cases