Project omschrijving

Slim en effectief rapporteren op mondiaal niveau

Met een jaaromzet van € 44 miljard opereert Continental AG in een zeer competitieve internationale markt van rubber en rubbertoepassingen in automotive, mobiliteit en veiligheidstechnologie. Het operationeel resultaat wordt bepaald door marktvolume en marge. Continental Automotive Purchasing koopt wereldwijd materiaal en halffabricaten in. Daarom is effectief procurement en monitoring van mondiale inkoopstromen essentieel voor duurzame groei.


Klant
Continental AG

Reporting desk
2018

Eneco schakelt om

Snel, consistent en continu actuele cijfers en analyses beschikbaar hebben is business-critical voor management en procurement. Elk kwartaal zijn er meer dan veertig rapportages met ruim 150.000 datapoints beschikbaar. Samenvattingen daarvan vormen de basis voor acties van het topmanagement en de raad van bestuur. Vanuit een situatie waar weinig consistentie in datastructuur en rapportages zat, heeft CF Report na uitgebreide data-analyse, KPI-definitie en UX/UI-design, een complete reporting desk ontwikkeld waarmee Continental Automotive Purchasing beter, effectiever en sneller kan rapporteren.

CF Report heeft Continental Automotive Purchasing geholpen met een financial en procurement reporting tool die bijdraagt aan effectief risk-assessment, planning en managementacties.

Semi-automated dashboarding

De oplossing is ontwikkeld met VBA-coding in Office365, in combinatie met een slimme add-in. Verschillende ‘views’ (op regio-, divisie- en businessunitniveau) worden gegenereerd vanuit een modulaire data- en templatestructuur. De complexe reportingcyclus en de vele rapportages zijn vergaand gestroomlijnd door de modulaire opbouw van smart data, referentiedata en read-outs. Managementsamenvattingen in PowerPoint worden eenvoudig samengesteld uit de rapportages, waarbij alle data blijvend gekoppeld zijn aan de Excel-rapporten. De door CF Report ontwikkelde reporting desk draagt bij aan het verkleinen van de ‘change gap’ door het management continu actuele procurement- en riskinformatie te bieden en de data breed én ‘on brand’ toegankelijk te maken voor de Continental community.

“With our new branding and our reworked reporting structure we demonstrate our competencies and professionalism more than ever. The modular and flexible reporting elements fit well to the requirements of our department and teams. The design presents a high recognition value and is a good fit with our international company structure. With CF Report we found a capable partner for the whole strategic and creative process and in the end, we achieved a really compelling result.”

– Nicol Schrader, Continental Automotive GmbH, Head of Automotive Purchasing Controlling

Wilt u meer weten over reporting desks?

Neem contact op met
Pieter Koenders, Managing director


06 – 55 74 65 85

Wilt u meer weten over dashboarding voor Continental?

Neem contact op met
Felix Janssens, Creative strategist


06 – 27 25 72 26

Scope CF

Dashboarding
Data analysis
Cases
Services en tools
Services en tools