Jumbo

Samen zijn we Jumbo

Jumbo Supermarkten (700 winkels in Nederland en België) is de op één na grootste supermarktketen van Nederland. Jumbo staat bekend om zijn 7 zekerheden en hanteert een laagsteprijsgarantie. Om te voldoen aan de eisen voor (duurzaamheids)verslaglegging die de EU stelt, heeft Jumbo in 2023 haar krachten gebundeld met CF Report. Samen hebben wij ons gefocust op het realiseren van een online jaarverslag, waarin de eerste stappen naar CSRD-compliancy helder inzichtelijk zijn gemaakt. Hierbij is gebruik gemaakt van reporting tool F19.

Strategie

Waardeketen als basis

Als familiebedrijf heeft Jumbo een heel eigen DNA. Maatschappelijke verantwoordelijkheid zit hierin diep verankerd. Geen wonder dus het sociale aspect van ESG voor Jumbo de hoogste waarde heeft. Voor de eerste stap richting CSRD-compliancy is ervoor gekozen om de waardeketen als basis voor het Jaarverslag 2023 te laten fungeren. De ketenverantwoordelijkheid en de daarbij horende impacts van Jumbo zijn inzichtelijk gemaakt door middel van interviews met verschillende key stakeholders uit de volledige keten. Door middel van het persoonlijke verhaal van bijvoorbeeld de duurzame kaasboer, een betrokken magazijnmedewerkster, de trotse bakker in de winkel, de HR-verantwoordelijke binnen Jumbo, maar ook de eindklant, wordt de keten en de impact van Jumbo daarin veel tastbaarder.

Touchpoints

Annual Report 2023

Online 2023

Resultaat

Focus op Digital Reporting

Daarnaast is gekozen voor Digital Reporting. In plaats van zich enkel te richten op de traditionele PDF-vorm voor het jaarverslag, wilde Jumbo de focus leggen op de creatie van een volledig en volwaardig online jaarverslag. In reporting platform F19 is vanuit een nieuwe futureproof visie op digital reporting het jaarverslag gebouwd. Met elementen als een krachtige video-trailer, een dataplatform, topline content, prestatiedashboards én een CEO-video waarin de belangrijkste highlights uit het jaarverslag op een zeer persoonlijke wijze worden verteld en weergegeven. Het resultaat is een reporting voorbeeld voor vele bedrijven!

Resultaat

Focus op Digital Reporting

Daarnaast is gekozen voor Digital Reporting. In plaats van zich enkel te richten op de traditionele PDF-vorm voor het jaarverslag, wilde Jumbo de focus leggen op de creatie van een volledig en volwaardig online jaarverslag. In reporting platform F19 is vanuit een nieuwe futureproof visie op digital reporting het jaarverslag gebouwd. Met elementen als een krachtige video-trailer, een dataplatform, topline content, prestatiedashboards én een CEO-video waarin de belangrijkste highlights uit het jaarverslag op een zeer persoonlijke wijze worden verteld en weergegeven. Het resultaat is een reporting voorbeeld voor vele bedrijven!

Cases