From challenge to opportunity: the positive value of CSRD

Het is een week geleden dat wij op de CSRD DAY een presentatie gaven over de kunst van CSRD implementatie in reporting, zonder de communicatieve kracht van het rapport te verliezen. Goed om te horen dat naderhand onze insteek over “Be compliant, follow your DNA” en toekomstgerichte rapportages nog veel besproken werd. Logisch, want op het gebied van deze thema’s is er de komende tijd nog veel te ontdekken én ontwikkelen.

Onze reporting credo’s op deze thema’s zijn dan ook Don’t lie, but don’t be shy (green washing vs. green hugging) en No targets, no glory (toekomstgerichte reporting). Van hieruit adviseren wij onze klanten de focus te leggen op:

  • Waardecreatie op lange termijn
  • Impact voor stakeholders verbinden aan de Waardeketen
  • Purpose als leidraad voor transformatie
  • Onderbouwde duurzaamheidsstrategie en dubbele materialiteitsanalyse (DMA) als basis voor transparantie

Naar aanleiding van de presentatie op CSRD DAY zijn we op dit moment bezig met het maken van een white paper over hetzelfde onderwerp. Deze publiceren we binnenkort op deze website.