Workshop Impact reporting

Workshop Impact reporting

Impact van goede doelen zichtbaar maken? Vanzelfsprekend toch? Fondsenwervende organisaties en vermogensfondsen dragen bij aan het oplossen van problemen in onze samenleving. 

Hun inkomsten moeten op de juiste wijze worden besteed en de impact daarvan moet inzichtelijk zijn. Natuurlijk, zegt iedereen dan. Maar hoe doe je dat?

Impact reporting
Op 23 november 2017 organiseren wij een interessante workshop waarin u leert hoe u de impact van uw organisatie zowel meetbaar als visueel inzichtelijk kunt maken. Een exclusieve workshop voor maximaal 15 deelnemers met als doel: kennis opdoen en delen over de ontwikkeling van instrumenten voor impact reporting.

Belanghebbenden, zoals particulieren, bedrijven, loterijen, subsidieverstrekkers en de doelgroep zelf, willen weten of u de juiste oplossing kunt bieden voor het maatschappelijk probleem waarover zij zich zorgen maken. Alleen dan willen zij bijdragen aan die oplossing. Belanghebbenden willen ook weten hoe fondsenwervende organisaties en vermogensfondsen hun doelen realiseren en hun bestedingen verantwoorden, bijvoorbeeld in hun jaarverslag of in rapportages.

Impact dashboarding
C&F Report is marktleider in corporate reporting in Nederland. Met onze kennis en expertise begeleiden wij inmiddels een aantal goede doelen bij het visualiseren van hun impact. Wij denken mee over de ontwikkeling van visueel vormgeven impactinstrumenten, bijvoorbeeld in de vorm van een overzichtelijk dashboard. Ook realiseren we visuele jaarverslagen met dashboards voor doelstellingen en bestedingen en visuele presentaties van bestedingen in relatie tot deze doelstellingen. Tot slot vertellen we korte verhalen in de vorm van cases en brengen we duurzaamheid van goede doelen systematisch in kaart.

Deze impact dashboards kunnen prominent op de website worden geplaatst en worden hergebruikt bij subsidieaanvragen. Ook kunnen apps worden ontwikkeld. Tevens kunnen de individuele sponsorbijdragen en de impact ervan aan de hand van dit type dashboards zichtbaar worden gemaakt. Door de inzet van kennis over design en reporting zijn de resultaten innovatief en 100% transparant.

 Programma

  • 12.00 uur: ontvangst met lunch
  • 13.00 uur: opening: de impact van goede doelen – Marc van Hal, Adjunct-Directeur/Hoofd Communicatie, Fondsenwerving en Campagnes Oranje Fonds
  • 13.20 uur: ontwikkeling van impactmeetinstrumenten: hoe pak je dat aan? – Felix Janssens, Creative Strategist C&F Report
  • 13.40 uur: voorbeelden van impact reporting: Amref Flying Doctors en het Oranje Fonds – Pieter Koenders, Managing Director C&F Report
  • 14.00 uur: korte pauze
  • 14.15 uur: goede doelen en MVO; hoe maak je duurzaamheid inzichtelijk – Marlies Kort, Managing Director Twenty20, strategisch advies duurzaamheid
  • 14.35 uur: goede doelen in een veranderende omgeving – Denise Go-Feij, Directeur Caraz Consultancy
  • 15.05 uur: korte pauze
  • 15.15 uur: opsplitsing in drie of vier deelgroepen: discussie aan de hand van drie stellingen, feedback van deelnemers en inleiders op de huidige wijze van meten en rapporteren van de impact bij de aanwezige goede doelen
  • 16.15 uur: plenaire afsluiting en samenvatting leermomenten door de inleiders
  • 16.30 uur: afsluitende borrel

Aanmelden
Stuur een e-mail naar info@cfreport.nl of bel met Pieter Koenders op 020 691 31 44.

Locatie
C&F Report
Pedro de Medinalaan 9
1086 XK Amsterdam
020 691 31 44
info@cfreport.nl
www.cfreport.nl

Openbaar vervoer: lijn 26 van Amsterdam Centraal Station (15 minuten).
Kosten voor deelname bedragen € 95,00 per persoon (exclusief 21% btw).