Stern Groep

Gecombineerd jaarverslag 2017 (financieel en MVO)
Dashboarding voor resultaten en marktposities
Strategiemodel, customer journey, materialiteit, waardecreatiemodel
MVO-dashboards

Fotografie RvB, RvC, management en medewerkers
Interviews

Stern Groep

De beursgenoteerde (Euronext, AScX) Stern Groep (meer dan 2.100 medewerkers, omzet ruim € 1,1 miljard) is marktleider op het gebied van automobiliteit. In het Jaarrapport 2017, met als thema 25 jaar Stern, presenteert Stern Groep visuele dashboards voor financiële resultaten en marktposities, zowel voor de totale groep als voor de divisies. Samen met het strategiemodel, de customer journey, het automerkenportfolio en een overzicht van mobiliteitsdiensten biedt dit optimale transparantie. In drie interviews met automotivespecialisten van ING, Rabobank en ABN Amro wordt dieper ingegaan op de toekomst van de automotivesector. De Raad van Bestuur, de Raad van Commissarissen en het management zijn in creatieve foto’s geportretteerd. Bij Stern maken mensen immers het verschil. Op het gebied van MVO zijn een materialiteitsmatrix, een waardecreatiemodel en dashboards ontwikkeld. Voor de belangrijkste MVO-thema’s zijn doelstellingen en statusoverzichten gecreëerd. Dit alles resulteerde in een zeer transparante publicatie. C&F Report verzorgt ook andere communicatie-uitingen voor Stern, zoals het goed gelezen personeelsmagazine SternMatters, en de coördinatie van de corporate persberichten.

Scope C&F: strategische opzet, concept, design, stakeholderdialoog, materialiteit, waardecreatiemodel, dashboards, MVO-doelstellingen, portretten management, inclusief alle iconen, pictogrammen, illustraties en visuals, drukwerk, procesbeheersing en kwaliteitscontrole.