Project omschrijving

Het verbindend platform voor merk en samenleving

Royal Schiphol Group is verantwoordelijk voor de exploitatie van Amsterdam Airport Schiphol en daarnaast (mede)eigenaar van drie regionale luchthavens. Met ruim 2.500 medewerkers en een omzet van ruim € 1,6 miljard heeft Schiphol Group de ambitie om de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld te creëren. Luchthavens die in 2030 emissie- en afvalvrij zijn, met uiteindelijk een energiepositieve en circulaire bedrijfsvoering. Vanuit zijn visie 2050, waarin kwaliteit van netwerk, van leefomgeving en van service centraal staan, werkt Schiphol Group aan de realisatie van die ambitie.


Klant
Schiphol Group

Reportingplatform
2019

Eneco schakelt om

Kristalprijs

De maatschappelijke rol van Schiphol Group en de betrokkenheid van vele stakeholders stelt hoge eisen aan transparantie en fact-based-informatievoorziening. Daarbij is CF Report al jarenlang reporting partner om deze hoge verwachtingen mee waar te maken. We zijn dan ook enorm trots dat Schiphol Group winnaar is van de Kristalprijs voor het meest transparante jaarverslag over 2018!

Connecting your world

Uiteraard legt dat de lat hoog voor het jaarverslag 2019. In dit verslag komen de uitdagingen waar Schiphol mee te maken heeft uitgebreid aan bod en Schiphol rapporteert hierover aan de hand van de materiële aspecten en een uitgebreid waardecreatiemodel. Met als thema ‘Connecting your world’, de purpose van Schiphol Group, heeft CF Report een aantrekkelijke online-omgeving gerealiseerd inclusief downloadcenter voor pdf-versies van jaarverslag en jaarrekening.

Wisselwerking

In de online omgeving wordt de bezoeker via een kernachtige videoboodschap van CEO Dick Benschop verwelkomd. Om vervolgens via datavisuals, verhalen en boodschappen kennis te nemen van de strategische pijlers die de nieuwe visie van Schiphol 2050 onderbouwen. De belangrijkste feiten en cijfers worden online gepresenteerd in sliders en infotisements. De wisselwerking tussen webpagina’s en het online jaarverslag zorgt ervoor dat de lezer snel de gewenste informatie tot zich kan nemen. Tenslotte is in het jaarverslag 2019 de corporate identity van Schiphol Group met een onderscheidende illustratiestijl nog beter geïntegreerd in de visuele uitstraling van het geheel.

Wilt u meer weten over de Schiphol case?

Neem contact op met
Pieter Koenders, Managing director


06 – 55 74 65 85

Wilt u meer weten over corporate reputatie?

Neem contact op met
Ronald Panis, Commercial director


06 – 11 05 65 46

Scope CF

MVO-advies – waardecreatie
Integrated Report
Financieel jaarverslag
Online reporting
Inzet cocreatiesoftware

Nice to know

Purpose van Schiphol is Connecting your world

80,5
miljoen passagiers
in 2019

79,2
miljoen passagiers
in 2018

Schiphol wil de meest duurzame, kwalitatief hoogwaardige luchthavens creëren, en opereert hierbij vanuit zijn Visie 2050. In deze visie staan Kwaliteit van Netwerk, Kwaliteit van Leefomgeving en Kwaliteit van Service centraal.

Cases
Services en tools
Services en tools