Project omschrijving

Een podium voor FrieslandCampina met groot bereik
FrieslandCampina is een van de grootste zuivelondernemingen ter wereld, met een jaaromzet van ruim 11 miljard euro, met ruim 17.000 leden-melkveehouder, bijna 24.000 medewerkers en vestigingen in 36 landen. Naast consumentenzuivel levert FrieslandCampina ook aan professionele afnemers zoals bakkerijen en horeca. Ten slotte verkoopt het bedrijf ook ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector.
Klant
FrieslandCampina
Reportingplatform
2019


Brede doelgroep bereiken
CF Report heeft voor FrieslandCampina een reportingplatform ontwikkeld met een volledig en verkort jaarverslag en een communicatieve website. Hier vindt de lezer snel zijn weg tot alle gewenste informatie, kerncijfers die middels heldere dashboards worden gepresenteerd alsmede een video-interview met CEO Hein Schumacher. Op deze wijze weet FrieslandCampina een brede doelgroep te bereiken met relevante cijfers en feiten, waarbij de belangrijkste informatie ook via de socialmediakanalen van FrieslandCampina wordt gedeeld.

Geïntegreerd jaarverslag
Het geïntegreerde jaarverslag omvat naast het management board report en het financiële verslag, ook het duurzaamheidsverslag conform Global Reporting Initiative (GRI) standaard. Hierin wordt fact-based aangetoond hoe het bedrijf bijdraagt aan de Sustainable Development Goals. CF Report heeft het verslag voorts verrijkt met dashboards, een waardecreatiemodel en FrieslandCampina’s purpose. Voor de website heeft CF Report de contentcreatie van interviews, cases en video gerealiseerd.

Communicatief onderbouwen
Het interactieve jaarverslag linkt met cases en interviews aan de jaarverslagwebsite. Daar wordt binnen de strategische pijlers het thema ‘Merkengroei en duurzame impact’ met feiten, verhalen, data en zogenaamde infotisements communicatief onderbouwd.
Met het reportingplatform heeft CF Report voor het ‘single source of truth’ jaarverslagdocument een aantoonbaar groter bereik gerealiseerd. Dat hebben wij gedaan door bestaande content relevanter en meer visueel te maken en nieuwe content te creëren die de prestaties van FrieslandCampina toegankelijk maakt voor een brede doelgroep.
Wilt u meer weten over de FrieslandCampina case?
Neem contact op met
Pieter Koenders, Managing director

Wilt u meer weten over reportingplatforms?
Neem contact op met
Felix Janssens, Creative strategist

Nice to know
De purpose van FrieslandCampina is Nourishing by Nature
11.964
Kton CO2 emissie
2019
12.398
Kton CO2 emissie
2018
Voor betere voeding voor de wereld en goede inkomsten voor haar boeren, nu en in de toekomst.