Project omschrijving

CM.com Technology impacting Life

CM.com ontwikkelt zogenaamde conversational commerce software. Met een omzet van € 237 miljoen is het beursgenoteerde CM.com wereldleider op het gebied van betaal- en interactieplatforms, kortweg: CPaas (Communications Platform as a service). CM.com is ‘shaping the future’ met de smartphone als communicatiemiddel. Opgericht in 1999, met 23 kantoren wereldwijd opererend met meer dan 750 werknemers.


Klant
CM.com

Reportingplatform
2021

Mobile is de afstandbediening van je leven

CM.com ontwikkelt en verbetert continu oplossingen om bedrijven en consumenten met elkaar te verbinden. De oplossingen dienen bovenal een maatschappelijk doel. Bijvoorbeeld om boodschappen en aankopen veilig, snel en gemakkelijk in huis te halen, digitale transacties veilig af te handelen, grote groepen samen te brengen in events om om in ziekenhuizen afspraken en afhandeling soepel en betrouwbaar te laten verlopen. CF Report heeft vanuit deze maatschappelijke impact het jaarverslag 2021 ingestoken. De nararitive is Technology impacting life met reen focus op impact vanuit de strategie en de langetermijnwaardecreatie die CM.com nastreeft.

Meet the Management Board

CF Report heeft leiderschap een plek gegeven. Met korte interviews met de CEO, CFO en COO is de agenda voor de toekomst gemarkeerd. In combinatie met een visueel uitgewerkte groeistrategie zijn visie, strategie, waardecreatie en resultaten gestructureerd en verbonden. CF Report is samen met de klant ook verantwoordelijk voor de complete tekst, waaronder ook voor strategische componenten als strategie, technology, risicomanagement en ESG.

Strategie tastbaar gemaakt

Centraal in de waardecreatie van CM.com staat de voortdurende beweging van bereik, automatisering, personalisering, transacties en verbinding. Gebruikerservaringen mooier, makkelijker en veiliger maken draagt bij aan de impact die gecreëerd worden.
Technologie is op zichzelf geen tastbaar product. In een snel veranderende omgeving is samenhang tussen strategie, capaciteit en resultaat van essentieel belang. Met heldere strategische visuals gekoppeld aan een palet aan maatschappelijke impacts wordt de toegevoegde waarde van het bedrijf voor het eerst écht goed zichtbaar.

Reporting platform

70% van CEO’s ziet reporting als een instrument om vertrouwen te creëren in de toekomst. Meer dan achteruit kijken, gaat reporting over vertrouwen creëren in de toekomst via transparante en onderbouwde feiten en cijfers. Geïntegreerd binnen de Investor Relations sectie op de CM.com-website brengt het online reportingplatform strategie en doelstellingen, interactieve pdf-documenten en CEO-videostatement bij elkaar. Voor het eerst wordt met tastbare voorbeelden en cases de toegevoegde waarde en het financiële rendement van CM.com inzichtelijk.

Eneco schakelt om
Eneco schakelt om

CF Report heeft de complete productie van het jaarverslag gerealiseerd. Als strategische reportingpartner hebben wij volgens een ontwikkelpad naar CSRD (de verplichte Corporate Social Responsibility Directive in de EU vanaf 2024) dit jaar de eerste stap gezet met een nieuwe reportingframework. CF Report heeft de complete contentrealisatie (waaronder tekst, fotografie- en videoproductie) verzorgd als ook de productie van een offline en online jaarverslag.

Meer weten over Impact Reporting?

Neem contact op met
Felix Janssens, Strategist


06 – 27 25 72 26

Meer weten over CM.com

Neem contact op met
Pieter Koenders, Managing director


06 – 55 74 65 85

Scope CF

Strategisch reporting advies
Financieel jaarverslag
Online reporting
MVO-advies – waardecreatie
Contentrealisatie
Cases
Services en tools