Project omschrijving

Impactreporting voor Auping

Al meer dan 130 jaar werkt Auping aan de beste manieren om uit te rusten. Elk Auping-product kenmerkt zich dan ook door maatwerk, handwerk en vakwerk. Door heel goed te kijken en te luisteren naar persoonlijke eigenschappen en voorkeuren, maakt Auping bedden en matrassen voor een zo goed mogelijke nachtrust. Betrouwbaar, duurzaam en persoonlijk. Dat maakt een Auping zo bijzonder. Elk bed wordt gemaakt met aandacht voor detail, voor het milieu en voor de toekomst. Met circa 420 medewerkers en ruim 540 Europese verkooppunten en activiteiten in 30 exportlanden produceerde Auping in 2021 meer dan 131.00 matrassen, bedden en boxsprings.


Klant
Auping

Reportingplatform
2021

Slapen is een trending topic

Slapen is een trending topic en het allerbelangrijkste om je fit en energiek te voelen. In een wereld waarin we steeds vaker aan- dan uitstaan, 24/7 impulsen en schermen om ons heen hebben, gunt Auping iedereen een kwalitatieve nachtrust. Goed slapen is cruciaal voor herstel van je lijf, je spieren en organen en je geest. Het verbetert je stemming en je wordt er een leuker mens van.

Familiebedrijf

Als familiebedrijf uit Deventer is Auping zich bewust van zijn rol en verantwoordelijkheden in een veranderende wereld. Duurzaamheid zit in Auping’s vezels en daarom maakt Auping steeds meer matrassen waarvan alle onderdelen herbruikbaar zijn. Zo werkt Auping toe naar een wereld zonder afval en zet het zich elke dag in voor een nóg mooiere wereld. Zo maakt Auping zijn dromen — en die van toekomstige generaties — waar. Kan iedereen weer met een gerust hart naar bed. Zo rust Auping de wereld uit.

B Corp

Auping is een B Corp. De B Corp certificering is een internationale certificering voor bedrijven die een grote, positieve impact hebben op mens en milieu. Deze bedrijven hebben duurzaamheid een blijvende plek gegeven in hun DNA en weten op meerdere manieren waarde te creëren.

Corporate Social Responsibility Report 2021

CF Report is door Auping geselecteerd om de CSR-rapportage naar een next level te brengen. CF Report heeft daarom eerst een reporting framework ontwikkeld. Centraal hierbij staat hoe Auping waarde creëert voor al zijn stakeholders door:

  • Circulaire waardeketen: de weg naar een volledig circulair productaanbod.
  • Energiezuinige bedrijfsvoering: van fabriek tot ruimtegebruik tot transport, de weg naar een volledig duurzame productie.
  • Zorg voor mensen: oprechte aandacht voor medewerkers en leveranciers.
  • Bestuur en risicomanagement: de basis van duurzam ondernemerschap.

Deze structuur wordt aan de hand van data samengevat in het waardecreatiemodel en per pijler volledig uitgewerkt met dashboards, datavisuals, toelichting en attractieve interviews. Tevens is er uitgebreide aandacht voor het duurzame DNA van de onderneming.

In een aantrekkelijke digitale omgeving wordt de informatie samengevat en visueel aangeboden.
Door deze opzet is een innovatief verslag ontstaan dat op zeer transparante wijze inzicht geeft in de duurzame impact van Auping.

Meer weten over Integrated reporting?

Neem contact op met
Marjan Peters, Art director


06 – 41 57 55 57

Meer weten over Auping?

Neem contact op met
Pieter Koenders, Managing director


06 – 55 74 65 85

Scope CF

Strategisch reporting advies
Integrated reporting
Online reporting
MVO-advies – waardecreatie
Teksten – interviews – eindredactie
Cases
Services en tools