Project omschrijving

Dagelijkse resultaten in één oogopslag

Uitdaging

Winstgevendheid van supermarktketens hangt voornamelijk samen met de kostenstructuur.

De ontwikkeling van sales- en performancedashboards helpt die inzichten realtime binnen handbereik te hebben als sturingsinstrument op bestuursniveau en in de lokale distributiecentra en winkels.

Monitoring van personeelskosten en -inzet verhoogt niet alleen het rendement, maar geeft ook goed inzicht in correlaties tussen derving, verlies en tijdigheid en opbrengst aan de kassa.


Klant
Albert Heijn

Distributie dashboards
2019

Winkel dashboards
2019

Logistieke distributie

Eneco schakelt om

Winkel dashboards

Voor de winkels en distributiecentra zijn specifieke KPI’s ontwikkeld en ondergebracht binnen een aantrekkelijke, gebruiksvriendelijke dashboardomgeving. De dashboards geven dieper en scherper inzicht in de performance tot op product- en medewerkerniveau.

Incentives spelen een belangrijke motivatierol. Naast harde performance-indicatoren zijn ook zachte HR-data opgenomen die bijdragen aan de performance van de lokale winkelteams.

Door focusgroepen te gebruiken in de ontwikkeling van het design is het ontwikkel- en designproces zelf versneld. De heldere en merkeigen datavisualisatie heeft bijgedragen aan het succes van de dashboards.

De dashboards zijn gebouwd op Oracle OBIEE-software en in samenwerking met IT van Ahold verder ontwikkeld.

CF ontwikkelde voor Ahold-Dehaize en Albert Heijn reportingtools en financiële, plannings- en logistieke dashboards.

‘Dashboarding enables Albert Heijn to report and monitor more effectively. The result-oriented tools made by CF Report mean we can produce unambiguous reports and performance dashboards becoming our single source of truth. That strengthens our business day by day’

– Hendrik-Jan Roel, CFO Albert Heijn

Wilt u meer weten over de Albert Heijn case?

Neem contact op met
Pieter Koenders, Managing director


06 – 55 74 65 85

Wilt u meer weten over dashboarden voor Albert Heijn?

Neem contact op met
Felix Janssens, Creative strategist


06 – 27 257 226

Scope CF

Dashboarding
KPI definitie
Cases
Services en tools
Services en tools