Albert Heijn

Albert Heijn

Daily results from stores and distribution centres, at a glance

Uitdaging
Winstgevendheid van supermarktketen hangt voornamelijk samen met de kostenstructuur.

De ontwikkeling van sales- en performancedashboards helpt die inzichten realtime binnen handbereik te hebben als sturingsinstrument op bestuursniveau en  in de lokale disttributiecentra en winkels

Monitoring van personeelskosten en -inzet verhoogt niet alleen het rendament, het geeft ook een goed inzicht in correlaties tussen derving, verlies en tijdigheid en opbrengst aan de kassa.

Oplossing: Store en logistics dashboards
Voor de winkels en distributiecentra zijn specifieke KPI’s ontwikkeld en ondergebracht binnen een aantrekkelijke, userfriendly dashboardomgeving. De dashboards geven een dieper en scherper inzicht in de performance tot op product en medewerkerniveau.

Incentives spelen een belangrijke motivatierol. Naast harde performance indicatoren zijn ook zachte HR data opgenomen die bijdragen aan de lokale winkelteams.

Door focusgroepen te gebruiken in de ontwikkeling naar het design is het onwtikkel- en designproces zelf versneld. De heldere en merkeigen datavisualisatie heeft bijgedragen aan het succes van de dashboards

De dashboards zijn gebouwd op Oracle OBIEE software en in samenwerking met IT van Ahold.

C&F ontwikkelde voor Ahold-Dehaize en Albert Heijn reportingtools en financiële-, plannings- en logistieke dashboards.

‘Dashboarding enables Albert Heijn to report and monitor more effectively. The result-oriented tools made by C&F Report mean we can produce unambiguous reports and performance dashboards becoming our single source of truth. That strengthens our business day by day’
– Hendrik-Jan Roel, CFO Albert Heijn

Meer weten over de dashboarding?
f.janssens@cfreport.nl