Albert Heijn

Albert Heijn

Dagelijkse resultaten van winkels en distributiecentra in één oogopslag

Uitdaging
Winstgevendheid van supermarktketens hangt voornamelijk samen met de kostenstructuur.

De ontwikkeling van sales- en performancedashboards helpt die inzichten realtime binnen handbereik te hebben als sturingsinstrument op bestuursniveau en in de lokale distributiecentra en winkels.

Monitoring van personeelskosten en -inzet verhoogt niet alleen het rendement maar geeft ook goed inzicht in correlaties tussen derving, verlies en tijdigheid en opbrengst aan de kassa.

Oplossing: store- en logistieke dashboards
Voor de winkels en distributiecentra zijn specifieke KPI’s ontwikkeld en ondergebracht binnen een aantrekkelijke, gebruiksvriendelijke  dashboardomgeving. De dashboards geven dieper en scherper inzicht in de performance tot op product- en medewerkerniveau.

Incentives spelen een belangrijke motivatierol. Naast harde performance-indicatoren zijn ook zachte HR-data opgenomen die bijdragen aan de performance van de lokale winkelteams.

Door focusgroepen te gebruiken in de ontwikkeling van het design is het ontwikkel- en designproces zelf versneld. De heldere en merkeigen datavisualisatie heeft bijgedragen aan het succes van de dashboards.

De dashboards zijn gebouwd op Oracle OBIEE-software en in samenwerking met IT van Ahold verder ontwikkeld.

C&F ontwikkelde voor Ahold-Dehaize en Albert Heijn reportingtools en financiële, plannings- en logistieke dashboards.

‘Dashboarding enables Albert Heijn to report and monitor more effectively. The result-oriented tools made by C&F Report mean we can produce unambiguous reports and performance dashboards becoming our single source of truth. That strengthens our business day by day’
– Hendrik-Jan Roel, CFO Albert Heijn

Meer weten over de dashboarding?
f.janssens@cfreport.nl