Happy Horizon lanceert TikTok-reporting: performancedata uit jaarverslagen en continuous reporting in shortvideoformat

Creative digital agency Happy Horizon kondigt in samenwerking met CF Report en TikTok-label Vortex Agency, beiden onderdeel van de Happy Horizon groep, aan dat zij per direct performancedata uit jaarverslagen in shortvideoformat aan zullen bieden.

TikTok-reporting maakt het mogelijk om via dynamische short video online inzicht te bieden aan stakeholders in waardecreatie, strategie, prestaties en vooruitzichten. Short video kan een doorbraak betekenen in reporting, vooral op het gebied van social media communicatie en snelle dataconsumptie.


Geschreven door
Pieter Koenders

Gepubliceerd op
12 april 2023

Reporting moderniseren en meer engagement naar doelgroepen

De aandachtsspanne van mensen is korter geworden, vooral door de overvloed aan informatie en afleidingen in onze digitale omgeving. Bedrijven moeten zich daarom richten op de creatie van heldere en krachtige boodschappen die snel door de doelgroep worden begrepen. Pieter Koenders, Managing Director van CF Report, benadrukt dat traditionele jaarverslagen zeker niet zullen verdwijnen, maar dat de toevoeging van short video een interessante toekomstvisie is: “Korte en krachtige video’s, zoals die op TikTok, zijn de toekomst van communicatie. We geloven dat TikTok-reporting toegevoegde waarde zal hebben voor bedrijven die eigentijds willen communiceren met hun doelgroepen en hun reportinguitingen willen moderniseren en meer engagement willen creëren.”

Performances meer toegankelijk te maken

Door de inzet van marketing automation tooling, zoals Smartly.io, is het mogelijk om snel gegevens uit verschillende databronnen te verzamelen. Deze data kan omgezet worden naar dynamische afbeeldingen en short video’s waarmee belangrijke ontwikkelingen, gerubriceerd naar strategische thema’s of doelgroep naar verschillende stakeholders gecommuniceerd kunnen worden. Het is dus een extra toevoeging aan reporting, die bedrijven in staat stelt om hun performances meer toegankelijk te maken.

TikTok-reporting waardevolle toevoeging aan reportingcommunicatie

Er wordt in reporting op verschillende manieren digitaal gecommuniceerd, zoals specifieke reportingwebsites, sociale media, e-mail en blogs. Relatief nieuw zijn reportingpodcasts, online forums en communities, maar ook chat en instant messaging apps. Deze en nog veel meer manieren van communiceren hebben de manier veranderd waarop mensen met elkaar verbinding maken en informatie uitwisselen. Bedrijven moeten zich blijven aanpassen aan deze veranderingen om effectief te kunnen blijven communiceren. TikTok-reporting kan hierin een waardevolle toevoeging zijn en biedt bedrijven de kans om op een eigentijdse manier te rapporteren en engagement te verhogen.

Nadere informatie
CF Report: Pieter Koenders, Managing Director, p.koenders@cfreport.nl, +31 6 55746585
Vortex Agency: Bart Kampschreur, bart@vortexagency.nl

Over Happy Horizon, creative digital agency

Happy Horizon is een snelgroeiende bureaugroep die organisaties helpt bij het formuleren en realiseren van hun stip op de horizon. Door middel van hubs in Eindhoven, Amsterdam, Utrecht, Tilburg, Den Haag, Apeldoorn en Arnhem, ontzorgt Happy Horizon klanten volledig op de volgende disciplines: strategy & innovation, data & automation, online marketing, development & technology en branding, content & PR. Tevens heeft het bureau een aantal branchespecifieke teams voor onder andere e-commerce, non-profit, B2B, healthcare, government en education.

Happy Horizon werkt met trots voor klanten in het binnen- en buitenland waaronder Shimano, Luxaflex, Xenos, Eneco, Het Nederlandse Rode Kruis, Politie, Belastingdienst, Rijksoverheid, Electronic Arts, Logitech, Prorail, Pets Place, PUMA, Warner Music, Fatboy, Trendhopper, Kwantum. Andere bureaus die onder de Happy Horizon groep vallen zijn: Happy Talents, Webber, Experius, Vertigo 6, Vortex Agency, Get Hooked, Lequal, Gracious, Viduate, CF Report, Osage, EF2 en AdBirds.